Praktisk information til klubber og aktive

 

Store DM 2016 – Praktisk info

 

Sekretariat: Placeres tæt ved målstregen på stadion.

Dommerpligt: Vi kan med glæde konstatere, at vi ikke behøver at pålægge de deltagende klubber dommerpligt. Alle opgaver løses af interne dommere samt særligt udvalgte frivillige fra andre klubber.

Callroom: Der vil ikke være callroom ved mesterskabet. Aktive melder sig til øvelsesleder/startmedhjælper senest 30 min før øvelsesstart på konkurrencestedet i tekniske øvelser og senest 15 min før øvelsesstart på konkurrencestedet i løb.

Afkrydsning: Afkrydsning skal ske på ophængte lister ved sekretariatet senest 60 min før øvelsens start. Ellers bortfalder atletens ret til at deltage

Startnummer: Startnumre afhentes af den enkelte atlet ved indgangen til stadion. Startnummer skal bæres på brystet i alle øvelser, og må ikke bøjes. I højde- og stangspring vælger man selv, om nummeret bæres på brystet eller på ryggen.

Afbud: Afbud kan skrives på afkrydsningslisten. Alternativt kan afbud ske skriftligt i sekretariatet eller på mail indtil stævnestart til larsenakh@hotmail.com

Tidsskema: Endeligt tidsskema kan ses online: https://www.1900am.dk/Page/tidsskema-dm-2016  

Startlister og live-resultatformidling: Der vil under hele stævnet være live-resultatformidling via mesterskabets officielle hjemmeside: https://www.1900am.dk/dm2016

Facebook: Følg stævnet på facebook, søg efter: Atletik DM'16

Medaljer: Uddeles som udgangspunkt tidligst 30 min efter, at øvelsesleder har godkendt og afleveret resultatlisten. Medaljetagere annonceres i højtalerne, hvorefter medaljetagerne møder op ved ”spillertunnellen” midt på 100 meter langsiden.

Betaling: Der kan ikke betales for start på dagen. Der sendes efter mesterskabet en samlet faktura til hver af de deltagende klubber

Entré: Billetter kan købes for 50,- både i forslag og i døren. I døren kan der betales kontant eller med mobile-pay. En billet gælder hele weekenden. Børn under 14 har gratis adgang. Til alle klubber gives én trænerakkreditering pr. tilmeldt atlet. Trænere henvender sig ved indgangen for at få udleveret en billet.

Arrangementer i Aarhus: Grundet koncert (Vi elsker 90’erne) på nabogrunden lørdag vil der på stævnets førstedag kunne opleves en del støj. Grundet mange arrangementer i området hele weekenden samt en del vej- og asfaltarbejde kan der være forringede parkeringsforhold.

Jury: Jane Lindved (formand), Knud Høyer, Annette N. Jensen – Mikkel Larsen (sekretær uden stemmeret)

Protest: Jævnfør DAF’s regler senest 30 min efter resultatets offentliggørelse. Til en protest vedlægges et depositum på 250 kr.

Klubtøj: Der skal konkurreres i reglementeret klubtøj. Øvelseslederen må anmærke forkert klubtøj på øvelsesstedet

Opvarmning: Opvarmning foregår uden for stadion. Der er desuden ingen adgang på græsbanen.

Læge: Ved akut behov for en læge kontaktes sekretariatet.

Generelle seedningsregler: Resultater opnået til og med søndag den 21. august, kan medtages i årets seedning. Deltagerens klub skal via E-mail oplyse arrangøren om et bedre resultat, opnået fra sidste tilmelding, til og med søndag før DM. Oplysningen skal arrangøren have senest torsdag den 25. august inklusiv dokumentation. Seedningsresultater kan ikke rettes på afkrydsningslisterne.

Indledende heats i løb: Der løbes indledende heats i øvelserne 100 meter M/K, 200 meter M/K, 100 meter hæk K samt 800 meter M/K. Udgår det indledende heat, løbes direkte finale på finaletidspunktet

Avancement fra indledende heat:

100 meter: 8 atleter til finalen: Heatvindere plus bedste tider

200 meter: 8 atleter til finalen: Heatvindere plus bedste tider

100 meter hæk: 8 atleter til finalen: Heatvindere plus bedste tider

800 meter: 8 atleter til finalen: De 2 forreste i hvert heat plus bedste tider.

Afvikling af 5.000 meter: Kvinderne løber i én samlet finale. Mændene løber i en A-finale, en B-finale og en C-finale.

Alle mandlige deltagere på 5.000 meter skal krydse sig af senest 60 min før start på C-finalen. Ellers bortfalder retten til at deltage. Alle deltagere på 5.000 meter har mulighed for at vinde medalje uanset, om man løber A-, B- eller C-finale. Endelig seedning og placering af løbere sker umiddelbart efter afkrydsning.

Stafet: Alle fire løbere bærer stafetnummer med klubnavn på maven. Der er ikke afkrydsningslister i stafetløb. Der skal i stedet afleveres endelig holdopstilling skriftligt i sekretariatet senest 60 min før start. Ellers bortfalder holdets ret til at deltage

Opvarmningsforsøg i tekniske øvelser: Der må tidligst foretages opvarmningsforsøg i de tekniske øvelser, når øvelsesleder er til stede og har sagt god for dette. Øvelseslederen vil senest være til sted 30 min før start. Der kan foretages opvarmningsforsøg på øvelsesstedet indtil senest 5 min før konkurrencestart.

Springhøjder:

  • Højde (K): 145 – 150 – 155 – 160 – 163 – 166 – 169 – 172 – 175 – 177 – 179 – 181 –183 + 2 cm
  • Højde (M): 175 – 180 – 185 – 190 – 195 – 199 – 203 – 207 – 210 – 213 – 216 – 219 – 222 – 224 – 226 – 228 – 230 + 2 cm
  • Stang (K): 305 – 315 – 325 – 335 – 345 + 10 cm
  • Stang (M): 345 – 355 – 365 – 375 – 385 + 10 cm

Afsætsplanker: I længdespring springes fra 2 meter planke M/K. I trespring springes fra 9 eller 11 meter planke for kvinder samt 11 eller 13 meter planke for mænd.

Kasteøvelser: Spydkast, kuglestød, hammerkast og diskoskast afvikles på stadion. Vægtkast afvikles i kastegården. Til kastekonkurrencer på stadion gives maximalt 2 opvarmningsforsøg pr. deltager på konkurrencestedet. Yderligere opvarmning til kast skal ske i kastegården. Til opvarmning i kastegården medbringes egne opvarmningsredskaber.

Indvejning af kasteredskaber: Kan ske begge dage i tidsrummet 10.00 – 12.00 ved henvendelse i sekretariatet. Indvejede redskaber afleveres herefter i sekretariatet, hvorefter øvelsesleder i kast sørger for at redskabet indgår i konkurrencen.

 

Danske mesterskaber 2016

Aarhus 1900 A/M og Dansk Atletik Forbund indbyder til de danske mesterskaber i atletik
d. 27. og 28. august på Ceres Park

 

Starttidspunkt:
Lørdag den 27. august klokken 11.00
Søndag den 28. august klokken 11.00

Stævneinformation:
Al information kan findes på stævnets hjemmeside: http://www.1900am.dk/dm2016 

Tidsskema:
Vejledende tidsskema kan ses på stævnets hjemmeside samt bagerst i denne invitation.
Endeligt tidsskema offentliggøres umiddelbart efter udløb af frist for eftertilmelding.

Tilmelding:
Al tilmelding skal ske online senest onsdag den 17. august 2016 klokken 23.59 - klik her.

Eftertilmelding:
Eftertilmelding skal ske online via stævnets hjemmeside senest onsdag den 24. august 2015 klokken
12.00.

Startret:
Der er fri tilmelding for atleter fra DAF’s medlemsforeninger.

Startpenge:
Efter DAF’s gældende regler:

  • Individuelle starter: 125 kr.
  • Stafethold: 255 kr.
  • Eftertilmeldinger: indtil 72 timer før stævnets start mod 5 x startgebyr

Afbud:
Skal ske skriftligt til stævneansvarlig Jakob Larsen (se kontaktoplysninger nederst)

Callroom:
Der vil ikke være callroom ved mesterskabet.

Afkrydsning og startnummer:
Afkrydsning på stadion skal ske senest 60 min før start.
Alle deltager skal bære startnummer. Startnumre afhentes i sekretariatet.

Startlister og resultater:
Startlister kan løbende følges på stævnets hjemmeside. Under stævnet vil der være online resultatformidling.
Aarhus 1900 Atletik/Motion

Kasteøvelser:
Spydkast, kuglestød, hammerkast og diskoskast afvikles på stadion. Vægtkast afvikles i kastegården.
Til kastekonkurrencer på stadion gives 2 opvarmningsforsøg pr. deltager på konkurrencestedet. Yderligere
opvarmning til kast skal ske i kastegården.

Kvalifikation i tekniske øvelser:
I tilfælde af mange tilmeldte i de tekniske øvelser (mere end 12-16 tilmeldte atleter), vil Aarhus 1900
i samarbejde med DAF vurdere et eventuelt behov for kvalifikationskonkurrencer. Kvalkonkurrencer
vil i så fald blive placeret først på dagen.

Dommerpligt:
Klubberne i vest kan tildeles dommerpligt. Dommerforpligtelsen kan udgøre op til 2½ time pr. påbegyndt
10 starter.

Facebook:
Følg mesterskabet på facebook. Søg efter: ”Atletik DM’16” eller klik her.

Billetter:
Billetter kan købes for 50,- både i forslag og i døren. En billet gælder hele weekenden.
Tilmeldte atleter samt børn under 14 år har gratis adgang. Der gives én trænerakkreditering pr. atlet.
Billetter kan købes online: https://billetto.dk/da/events/dm-i-atletik-2016

Støj:
Grundet koncert (Vi elsker 90’erne) på nabogrunden lørdag vil der på stævnets førstedag desværre
kunne opleves en del støj. Stævnets endelige tidsskema tilpasses i forhold til det endelige koncertprogram,
så der bliver færrest mulige forstyrrelser af stævnet. Øvelsesrækkefølgen holdes så vidt
muligt.

Stævneansvarlig:
Jakob Larsen
28 71 96 82
larsenakh@hotmail.com 

Teknisk ansvarlig:
Mikkel Larsen
28 22 64 75
miklar@miklar.dk 

Presseinfo og -akkreditering: Klik her for mere info